Valyuu

Valyuu evolueerde van recommerce marketplace naar Circular Solution Provider voor retailers, telecombedrijven en consumer brands. Guapa hielp niet alleen bij de rebranding, maar werkt ook dagelijks mee aan de benodigde digitale transformatie door het leveren van een dedicated development team en product owner (Team as a service).

Van recommerce marketplace naar circular solution provider

Valyuu startte in 2022 als een recommerce marketplace voor de inruil en wederverkoop van smartphones, laptops en tablets. Naarmate de markt en hun ambities groeiden, maakte Valyuu een strategische transitie naar een B2B-model en evolueerden zij tot Circular Solution Provider voor grote retailers, telecombedrijven en consumer brands. Valyuu ondersteunt bedrijven als Ben, Coolblue, Edeka, Productpine, ABN Amro en internationale retailers en telecombedrijven met het ontwikkelen en managen van branded circulaire concepten zoals inruil van tweedehands smartphones, tablets, en laptops.

Volledige transformatie

Valyuu heeft haar originele marketplace gerebrand naar Prioont.com. Voor de nieuwe B2B Recommerce as a Service dienstverlening diende niet alleen een nieuwe brandguide en website te worden ontwikkeld , maar diende Valyuu ook modulair haar inhouse tooling en proces modules toegankelijk te maken voor derden. Belangrijke requirements waren schaalbaarheid, inernationalisering, embedded recommerce en connecties met WMS, ERP en backend systemen. Belangrijk uitdagingen waren:

  • Een gestroomlijnde trade-in API ontwikkelen waar partners hun eigen online en winkel customer journey op kunnen aansluiten.
  • Het verminderen van de afhankelijkheid van menselijke klantenondersteuning door processen en informatievoorziening te automatiseren.
  • Het verbeteren van de data-architectuur om gefragmenteerde databases en systemen te consolideren maar ook ontsluitbaar te maken voor meerdere channels.
85%
Vermindering werkdruk

Automatische tracking van apparaten tijdens het inruilproces en dynamische communicatie op basis van apparaatstatus (bijvoorbeeld overeenkomende/niet-overeenkomende conditie en recyclingopties) verminderde de werkdruk op klantenservice met 85%.

Team-as-a-service

Guapa speelt een belangrijke rol in de digitale transformatie van Valyuu door een aantal cruciale automatiseringswensen maatwerk te begeleiden en uit te helpen voeren als “Team as a Service”:

  • Inruil-API voor ontwikkelaars

    Een flexibele API waarmee partners zoals Alphacomm (leverancier voor Edeka, een grote Duitse retailer) inruildiensten konden integreren in hun eigen systemen.

  • Geautomatiseerd e-mailsysteem

    Automatische tracking van apparaten tijdens het inruilproces. Dynamische communicatie op basis van apparaatstatus (bijvoorbeeld overeenkomende/niet-overeenkomende conditie en recyclingopties). Verminderde de werkdruk op klantenservice met 85%.

  • Verbeterde data-architectuur

    Consolidatie van gefragmenteerde databases en systemen voor betere schaalbaarheid en beheerbaarheid. Efficiëntere segmentatie en verwerking van klantgegevens.

  • White-labeling mogelijkheden

    Partners kunnen hun eigen e-mailtemplates aanpassen met thema’s, teksten, logo’s en branding. Optie voor bedrijven om communicatie zelfstandig af te handelen of gebruik te maken van Valyuu’s e-mailsysteem met gepersonaliseerde branding.

Guapa en de door haar ingeschakelde branding en creatieve design experts hebben ons niet alleen conceptueel begeleid, maar ook plan en schetsen omgezet naar een waanzinnig gave nieuwe digitale omgeving. Nu helpt het team verder bij front-end module ontwikkelingen. Samen impact maken!

Arvin Esterabadi - Founder & Head of B2B

Het resultaat

Dankzij de samenwerking met Guapa heeft Valyuu een sterke basis gelegd voor hun B2B-diensten. De verbeteringen hebben geleid tot:

  • Efficiëntere processen:

    De automatisering heeft de operationele belasting aanzienlijk verlaagd, waardoor Valyuu zich kan richten op groei en innovatie.

  • Schaalbare infrastructuur:

    De API en verbeterde data-architectuur zorgen ervoor dat Valyuu eenvoudig nieuwe partners kan aansluiten en uitbreiden naar nieuwe markten.

  • Kostenefficiëntie:

    Een drastische vermindering van de klantenservicebehoefte heeft geleid tot aanzienlijke besparingen in tijd en middelen.

  • Toekomstplannen

    Guapa is trots dat zij betrokken blijft bij de verdere ondersteuning van de groei van Valyuu, door doorontwikkeling van e-mailsjablonen en personalisatie-opties, uitbreiding van de API-functionaliteiten om meer flexibiliteit te bieden aan partners en verdere automatisering en optimalisatie van backend-processen.

Valyuu en Guapa: Breaking new Ground!

Weten wat wij voor je kunnen betekenen?

We gaan graag
met jou in gesprek

Neem contact op voor een afspraak

Neem contact op

Wij denken graag met je mee